Cancellations Policy

Canceling orders must be done in accordance with the Consumer Protection Law of 5741 -1981 (hereinafter: the “Consumer Protection Law”),including the regulations thereof, and after the Ordering Party, as defined in cohen’s apartment Terms and Conditions, has placed an order through the Website’s reservation system, and received the booking confirmation document.

Canceling orders of a disabled person, a veteran citizen, or a new immigrant:

  1. 1. An Ordering Party, who is a disabled person in accordance to the Equal Rights for Persons with Disabilities Law, 1988, a veteran citizen (who is 65 years of age or above) or a new immigrant to Israel (one who has been granted an immigration certificate or a certificate of eligibility as a new immigrant from the Office of Immigration and Absorption, and five years have not passed since he has been granted the above), may cancel a reservation subject to compliance with the following conditions:
  2. 2. Cancelation of a reservation shall be done within four months from the date the booking was made, or from the date of receipt of the booking confirmation document, or alternatively in accordance with Clauses 7.3 above, whichever is later, provided that the reservation order included a conversation (as well as via electronic communication) between Isrotel or any of its formal representatives and the Ordering Party, and provided that there are more than 7 days, that are not rest days, prior to the check-in date.
  3. 3. Valid proof (by one of the means stated above) indicating the Ordering Party does in fact belong to one of the said sectors, shall be attached to the cancellation notice all in accordance to the Consumer Protection Law.

 

Cancellation orders for the rest of the population

In case of cancellation of a reservation, effected within14 days and up to 7 days before the date of accommodation regardless of the date of booking, the company will not charge a cancellation fee.

In case of cancellation of a reservation, effected within 7 days and up to 24 hours before the date of accommodation regardless of the period elapsed from the date of the reservation, the company or someone on its behalf will charge the user, using the credit card number provided to the company by the user, cancellation fee equal to 50%.

In case of cancellation of a reservation made less than 24 hours before the date of stay or in case of non-arrival at the hotel on the date determined by the reservation, the company, or someone on its behalf, will charge the user, using the credit card number given to the company by the user, cancellation fee 100% of value The total order.

The company may change the terms of the cancellation of orders from time to time.

 

מדיניות ביטולים

ביטול הזמנה יתבצע בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן התשמ”א-1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן”) והתקנות שהותקנו מכוחו, לאחר שהמזמין ביצע הזמנה במלונות בארץ באמצעות אתרי סחר “און ליין” או באמצעות מחלקת ההזמנות שבמלון ולאחר שקיבל אישור בדבר ביצוע ההזמנה.

 

ביטול הזמנות לאדם עם מוגבלות, אזרח ותיק, או עולה חדש:

  1. מזמין אירוח שהוא אדם עם מוגבלות כהגדרת מונח זה בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ”ח-1988, אזרח ותיק (מי שמלאו לו 65 שנים) או עולה חדש (מי שטרם חלפו חמש שנים מיום שניתנה לו תעודת עולה או תעודת זכאות כעולה ממשרד העלייה והקליטה), רשאי לבטל הזמנה בהתקיים כל התנאים המנויים להלן:
  2. ביטול ההזמנה נעשה בתוך ארבעה חודשים מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת מסמך פרטי העסקה, ובלבד שנותרו יותר מ- 7 ימים שאינם ימי מנוחה עד למועד האירוח וכן שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית. במקרה של ביטול כאמור בסעיף זה, יחויב המזמין בדמי ביטול בסך של 100 (מאה) ₪ או בסך של 5% (חמישה אחוזים) משווי ההזמנה, לפי הנמוך מביניהם.
  3. נעשה ביטול על ידי מזמין אירוח הנמנה על אחת מהאוכלוסיות הנמנות בסעיף זה, יצרף המזמין להודעת הביטול אסמכתא (באמצאות אחד מהאמצעים הנזכרים לעיל) על היותו נמנה על אחת מהאוכלוסיות לעיל, בהתאם למפורט בחוק הגנת הצרכן.

 

ביטול הזמנות לשאר האוכלוסיה:

במקרה של ביטול הזמנה שנעשה  14 ימים ועד 7 ימים טרם מועד האירוח ללא תלות במועד ביצוע ההזמנה, החברה לא תגבה דמי ביטול בגין ביטול ההזמנה.
במקרה של ביטול הזמנה שנעשה 7 ימים ועד 24  שעות טרם מועד האירוח ללא קשר לפרק הזמן שחלף ממועד ההזמנה, תגבה החברה או מי מטעמה, מהמשתמש, באמצעות כרטיס האשראי שמספרו נמסר לחברה על ידי המשתמש, דמי ביטול בסך השווה ל50% משווי ההזמנה הכולל.
במקרה של ביטול הזמנה שנעשה פחות מ- 24 שעות טרם מועד האירוח או במקרה של אי הגעה למלון במועד הקבוע על פי ההזמנה, תגבה החברה, או מי מטעמה, מהמשתמש, באמצעות כרטיס האשראי שמספרו נמסר לחברה על ידי המשתמש, דמי ביטול בסך 100% משווי ההזמנה הכולל.

  • החברה רשאית לשנות מעת לעת את תנאי ביטול ההזמנות